Translate

söndag 8 februari 2015

Det finns inget hopp om dig, så hoppas på Herren.

Psa 130:1  En vallfartssång. Ur djupen ropar jag till dig, HERRE.
Psa 130:2  Herre, hör min röst, låt dina öron lyssna till mina rop om nåd.
Psa 130:3  Om du, HERRE, tillräknar missgärningar, Herre, vem kan då bestå?
Psa 130:4  Men hos dig finns förlåtelse, för att man skall frukta dig.
Psa 130:5  Jag väntar på HERREN, min själ väntar, och jag hoppas på hans ord.
Psa 130:6  Min själ längtar efter Herren, mer än väktarna efter morgonen, ja, mer än väktarna efter morgonen.
Psa 130:7  Hoppas på HERREN, Israel, ty hos HERREN finns nåd, full lösepenning finns hos honom.
Psa 130:8  Det är han som skall friköpa Israel från alla dess missgärningar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.