Translate

lördag 30 maj 2015

Jona-tecknet.

Världen kräver bevis angående Guds existens vilket förövrigt tillgodoses i naturen, men man har trots allt stor tillit till evolutions-teorin som inte alls har kunnat bevisats vara sann. Detta gör att det verkar mer som om världen försöker snärja de kristna genom sina argument så som Fariseerna gjorde med Jesus.


Mat 16:1  Fariseerna och sadduceerna kom fram och ville snärja Jesus och begärde att han skulle visa dem ett tecken från himlen.
Mat 16:2  Men han svarade dem: "På kvällen säger ni: Det blir vackert väder, för himlen är röd,
Mat 16:3  och på morgonen: I dag blir det oväder, för himlen är röd och mulen. Himlens utseende förstår ni att tyda, men tidernas tecken kan ni inte tyda.
Mat 16:4  Ett ont och trolöst släkte begär ett tecken, men det skall inte få något annat tecken än Jonas tecken." Och han lämnade dem och gick sin väg.

Jona-tecknet


Jona -tecknet som syftar på att Jesus dog och uppstod på tredje dagen så som Jona låg i valfiskens buk och slungades ut på tredje dagen, var så mycket mer än ett forsknings-tecken på Guds existens. Det var räddningen för människo-släktet från evig fördömelse och separation från Gud. Korsfästelsen som Jesus utstod utplånade de troendes synder en gång för alla och möjliggjorde försoning med Gud. Världens fåfänga rop på bevis är helt i onödan då allt som någon människa kan behöva veta om skaparen tillgodoses i Guds evangelium, han inte bara existerar utan han älskar och erbjuder försoning och evigt liv!!! Något som människan också försöker sträva efter på egen hand, man försöker förgäves få frid inom sig genom att söka tröst i främmande religioner och filosofier, ja världen gör desperata försök till likabehandling och jämställdhet trots att allt detta alltid har varit ett faktum skapat av Gud och fullbordat vid Jesus kors.


Jon 2:8  (2:9) De som håller sig till fåfängliga avgudar överger den nåd de fått. 


Jon 2:2  (2:3) Han sade: "Jag ropade till HERREN i min nöd, och han svarade mig. Från dödsrikets buk ropade jag på hjälp, och du hörde min röst. 
Jon 2:3  (2:4) Du kastade mig i djupet, mitt i havet, och strömmar omslöt mig, alla dina brottsjöar och vågor svepte över mig. 
Jon 2:4  (2:5) Jag tänkte: Jag har drivits bort från dina ögon. Men jag skall åter få skåda ditt heliga tempel. 
Jon 2:5  (2:6) Vatten omslöt mig ända upp till halsen, djupet omgav mig, sjögräs snärjde in mitt huvud. 
Jon 2:6  (2:7) Till bergens grund sjönk jag ner, jordens bommar slöts för evigt bakom mig. Men du förde mig levande upp ur graven, HERRE, min Gud. 
Jon 2:7  (2:8) Medan min själ tynade bort i mig tänkte jag på HERREN, och min bön kom till dig i ditt heliga tempel. 
Jon 2:8  (2:9) De som håller sig till fåfängliga avgudar överger den nåd de fått. 
Jon 2:9  (2:10) Med tacksägelse vill jag offra åt dig, vad jag har lovat vill jag infria. Frälsningen är hos HERREN!" 
Jon 2:10  (2:11) Och HERREN talade till fisken och den kastade upp Jona på torra land. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.