Translate

onsdag 4 juni 2014

Jag sökte honom, men fann honom icke.

Om du aldrig har funnit Jesus, sök honom och bli inte nöjd förrän du finner frälsaren.
Om du har funnit Jesus, släpp aldrig taget om honom.
Om du har förlorat kontakten med Jesus, sök omedelbart upp honom igen och lämna honom aldrig mer.

Son 3:1  Där jag låg på mitt läger om natten, sökte jag honom som min själ har kär; jag sökte honom, men fann honom icke.
Son 3:2  "Jag vill stå upp och gå omkring i staden, på gatorna och på torgen; jag vill söka honom som min själ har kär." Jag sökte honom, men fann honom icke.
Son 3:3  Väktarna mötte mig, där de gingo omkring i staden. "Haven I sett honom som min själ har kär?"
Son 3:4  Knappt hade jag kommit förbi dem, så fann jag honom som min själ har kär. Jag tog honom fatt, och jag släppte honom icke, förrän jag hade fört honom in i min moders hus, in i min fostrarinnas kammare. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.