Translate

måndag 21 april 2014

Eph 6:11 Tag på er hela Guds vapenrustning,

Eph 6:11  Tag på er hela Guds vapenrustning, så att ni kan stå emot djävulens listiga angrepp.
Eph 6:12  Ty vi strider inte mot kött och blod utan mot furstar och väldigheter och världshärskare här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarna.
Eph 6:13  Tag därför på er hela Guds vapenrustning, så att ni kan stå emot på den onda dagen och behålla fältet, sedan ni fullgjort allt.
Eph 6:14  Stå alltså fasta, spänn på er sanningen som bälte kring era höfter och kläd er i rättfärdighetens pansar
Eph 6:15  och sätt som skor på era fötter den beredskap som fridens evangelium ger.
Eph 6:16  Tag dessutom trons sköld. Med den kan ni släcka den ondes alla brinnande pilar.
Eph 6:17  Tag emot frälsningens hjälm och Andens svärd som är Guds ord.
Eph 6:18  Gör detta under ständig åkallan och bön och bed alltid i Anden. Vaka därför och håll ut i bön för alla de heliga.
Eph 6:19  Bed också för mig, att ordet ges åt mig när jag öppnar min mun, så att jag frimodigt gör evangeliets hemlighet känd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.