Translate

lördag 5 april 2014

Son 2:11 Ty se, vintern är förbi, regntiden är förliden och har gått sin kos.

Spendera den eviga våren med Herren. Han väntar på dig!


Son 2:10  Min vän begynner tala, han säger till mig: "Stå upp, min älskade, du min sköna, och kom hitut.
Son 2:11  Ty se, vintern är förbi, regntiden är förliden och har gått sin kos.
Son 2:12  Blommorna visa sig på marken, tiden har kommit, då vinträden skäras, och turturduvan låter höra sin röst i vårt land.
Son 2:13  Fikonträdets frukter begynna att mogna, vinträden stå redan i blom, de sprida sin doft. Stå upp, min älskade, min sköna, och kom hitut.
Son 2:14  Du min duva i bergsklyftan, i klippväggens gömsle, låt mig se ditt ansikte, låt mig höra din röst; ty din röst är så ljuv, och ditt ansikte är så täckt."

Kommer vi när Herren bjuder in oss? Eller blir vi förförda av världens lockelser så att vi prioriterar kortsiktig glädje som bara räcker fram till hösten, jämfört med en evighet i Guds närvaro?

Tit 2:11  Ty Guds nåd har uppenbarats till frälsning för alla människor;
Tit 2:12  den fostrar oss till att avsäga oss all ogudaktighet och alla världsliga begärelser, och till att leva tuktigt och rättfärdigt och gudfruktigt i den tidsålder som nu är,
Tit 2:13  medan vi vänta på vårt saliga hopps fullbordan och på den store Gudens och vår Frälsares, Kristi Jesu, härlighets uppenbarelse -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.