Translate

lördag 10 maj 2014

Att förlåta = bli förlåten!

En fråga om liv och död


Ibland kan man ta det hela så lättvindigt, med förlåtelsen och nåden.Man rabblar en massa ord som man kanske inte alls tillämpar i sin vardag. Har vi tvättat våra kläder i Lammets blod? Ber vi om förlåtelse för våra synder och förlåter vi dem som syndar mot oss ifrån hjärtat? Lever vi i Guds förlösande nåd och förlitar vi oss på hans löften? Frestelsen är lika stor att tvivla på att vi verkligen blir förlåtna dessa vidriga synder som vi har begått inte bara mot människor utan mot Gud själv, den rena och fläckfria.Som att låta en rot av bitterhet växa mot dem som har gjort oss illa.Vad människor än har gjort oss för ont så är det ingenting emot vad vi själva har gjort mot Jesus, Guds enfödde son, och han förlät oss redan när han hängde på korset i Golgata när han dödades av syndare, vi har därför ingen rätt till bitterhet eller oförlåtande.Vi kan bara göra vårt bästa men även vårt bästa är ingenting värt när det kommer till sann rättfärdighet. Där vi kommer till korta tar Jesus vid, när vi snubblar bär han oss. Anden är villig men köttet är svagt.

Mat 6:9  Så skall ni be: Fader vår, som är i himlen. Helgat blive ditt namn.
Mat 6:10  Komme ditt rike. Ske din vilja på jorden liksom den sker i himlen.
Mat 6:11  Ge oss i dag vårt bröd för dagen.
Mat 6:12  Och förlåt oss våra skulder, såsom också vi förlåter dem som står i skuld till oss.
Mat 6:13  Och för oss inte in i frestelse utan fräls oss från den onde. 


Mat 6:14  Ty om ni förlåter människorna deras överträdelser, skall er himmelske Fader också förlåta er.
Mat 6:15  Men om ni inte förlåter människorna, skall inte heller er Fader förlåta era överträdelser. 


Vi måste leva av Jesus!


Joh 6:53  Jesus svarade: "Amen, amen säger jag er: Om ni inte äter Människosonens kött och dricker hans blod, har ni inte liv i er. 
Joh 6:54  Den som äter mitt kött och dricker mitt blod har evigt liv, och jag skall låta honom uppstå på den yttersta dagen. 
Joh 6:55  Ty mitt kött är verklig mat och mitt blod är verklig dryck. 
Joh 6:56  Den som äter mitt kött och dricker mitt blod förblir i mig och jag i honom. 
Joh 6:57  Liksom den levande Fadern har sänt mig, och jag lever därför att Fadern lever, så skall också den som äter mig leva därför att jag lever. 
Joh 6:58  Detta är det bröd som har kommit ner från himlen. Det är inte som det bröd fäderna åt och sedan dog. Den som äter detta bröd skall leva i evighet." 

Joh 6:63  Det är Anden som ger liv, köttet är inte till någon nytta. De ord som jag har talat till er är Ande och liv. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.