Translate

söndag 11 maj 2014

Att tacka nej till Jesus

Är:

Som att...

            Vara hemlös och urfattig men tacka nej till en skattkista full med guld och ädla stenar.

             Vara döds-sjuk och tacka nej till världens bästa doktor som kan göra en helt frisk.

             Hata livet och älska döden.

             Vara utsvulten och tacka nej till erbjudande om mat och vatten.

             Gå naken mitt i vintern men tacka nej till värme och kläder.

             Bli bjuden på bröd men föredra stenar.

Dåraktigt helt enkelt...


Vi lider alla brist men Herren erbjuder helande, han kom för sådana som vi.

Mat 11:28  Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor, så skall jag ge er vila.
Mat 11:29  Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar.
Mat 11:30  Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt."
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.