Translate

torsdag 20 mars 2014

Ps 2:12 Saliga är alla som flyr till honom.

Psa 2:1  Varför rasar hednafolken, varför tänker folken fåfängliga tankar?
Psa 2:2  Jordens kungar reser sig och furstarna rådslår med varandra mot HERREN och hans Smorde:
Psa 2:3  "Låt oss slita sönder deras band och kasta av oss repen."
Psa 2:4  Han som bor i himlen ler, Herren gör narr av dem.
Psa 2:5  Han talar till dem i vrede, i glödande harm förskräcker han dem:
Psa 2:6  "Det är jag som har insatt min konung på Sion, mitt heliga berg."
Psa 2:7  Jag vill kungöra HERRENS beslut. Han sade till mig: "Du är min Son, jag har i dag fött dig.
Psa 2:8  Begär av mig, så skall jag ge dig hednafolken till arvedel och hela jorden till egendom.
Psa 2:9  Du skall krossa dem med järnspira, slå sönder dem som lerkrukor."
Psa 2:10  Handla nu vist, ni kungar, låt varna er, ni domare på jorden!
Psa 2:11  Tjäna HERREN med fruktan och gläd er med bävan!
Psa 2:12  Ge Sonen hyllningskyss, så att han ej blir vred och ni går under på er väg, ty snart kan hans vrede upptändas. Saliga är alla som flyr till honom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.