Translate

måndag 17 mars 2014

Psa 16:3 De heliga som finns i landet, de härliga, hos dem har jag all min glädje."

Psa 16:1  En sång av David. Bevara mig, Gud, ty jag flyr till dig.
Psa 16:2  Jag säger till HERREN: "Du är min Herre, för mig finns inget gott utom dig.
Psa 16:3  De heliga som finns i landet, de härliga, hos dem har jag all min glädje."
Psa 16:4  De som jagar efter andra gudar får många bedrövelser. Jag vill inte offra deras drickoffer av blod eller ta deras namn på mina läppar.
Psa 16:5  HERREN är min del och min bägare, du är den som uppehåller min arvedel.
Psa 16:6  En lott har tillfallit mig i det ljuvliga, ja, ett underbart arv har jag fått.
Psa 16:7  Jag vill välsigna HERREN, som ger mig råd, även om natten manar mig mitt innersta.
Psa 16:8  Jag har alltid haft HERREN för ögonen, han är på min högra sida, jag skall inte vackla.
Psa 16:9  Därför gläder sig mitt hjärta och jublar min ära, också min kropp får bo i trygghet.
Psa 16:10  Ty du skall ej lämna min själ åt dödsriket, du skall ej låta din fromme se förgängelsen.
Psa 16:11  Du lär mig livets väg. Inför ditt ansikte mättas jag av glädje, av ljuvlighet på din högra sida för evigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.