Translate

söndag 16 februari 2014

Mic 2:6 "Sluta predika", så predikar de.

Bibeln är full av exempel på hur det blir när folket går ifrån Gud.


Mic 2:6  "Sluta predika", så predikar de. "Om sådant får man inte predika, skall aldrig smädelserna ta slut!"
Mic 2:7  Är det så du talar, du Jakobs hus? Har HERRENS Ande varit otålig? Har hans gärningar visat något sådant? Är inte mina ord goda mot den som lever rättfärdigt?
Mic 2:8  Men sedan en tid har mitt folk rest sig upp som en fiende. Ni sliter manteln av dem som går trygga på vägen och inte vill veta av någon strid.
Mic 2:9  Mitt folks kvinnor driver ni ut från de hem där de har sin glädje. Från deras barn tar ni min härlighet för alltid.

(Kvinnorna av idag, drivs också ur hemmen, eftersom det blivit till en skam att vara hemmafru och inga traditionella manliga arbetsplatser får finnas för Guds fruktande familjefäder. Barnen blir hindrade från att komma till Jesus då man inskränker på rätten för lärare att undervisa Guds ord .)

Mic 2:10  Stå upp och gå er väg, här har ni ingen viloplats. Orenheten drar er i fördärvet, i fruktansvärt fördärv.
Mic 2:11  Om någon skulle komma med tomt prat, svek och lögn och säga: "Jag kan profetera för dig om vin och starka drycker", då skulle han passa som profet för detta folk. 

Inget är nytt under solen! Vår Gud är den samme, igår, idag och för alltid, låt oss gå till Jesus, han har makten att förlåta och för evigt tvätta bort vår synd.


Mic 2:12  Jag skall församla dig, Jakob, ja, hela ditt folk. Jag skall samla ihop kvarlevan av Israel, jag skall föra dem tillsammans som fåren till fållan, som en hjord till dess betesmark, så att det uppstår ett sorl av människor. 
Mic 2:13  En som banar väg drar ut framför dem, de bryter sig igenom och tågar fram, genom porten vandrar de ut. Deras kung tågar framför dem, HERREN går i spetsen för dem.

Hoppet i Evangelium


Col 1:21  Också ni som en gång var främmande för Gud och genom ert sinnelag och genom era onda gärningar hans fiender,
Col 1:22  också er har han nu försonat med sig, när han i sin jordiska kropp led döden. Han vill låta er träda fram inför sig heliga, fläckfria och oförvitliga,
Col 1:23  om ni verkligen står fasta och väl grundade i tron och inte låter er rubbas från hoppet i det evangelium som ni har hört och som har predikats för allt skapat under himlen och som jag, Paulus, har blivit satt att tjäna.
Col 1:24  Nu gläder jag mig mitt under mina lidanden för er. Och det som fattas av Kristuslidanden uppfyller jag i mitt liv för hans kropp, som är församlingen.
Col 1:25  Dess tjänare har jag blivit i kraft av det uppdrag Gud har gett mig för er räkning, att överallt predika Guds ord,
Col 1:26  den hemlighet som genom tider och släktled varit dold men nu har uppenbarats för hans heliga.

Col 1:27  För dem ville Gud göra känt vilken rikedom på härlighet hedningarna har i denna hemlighet - Kristus i er, härlighetens hopp.
Col 1:28  Honom predikar vi genom att förmana varje människa och undervisa varje människa med all vishet, för att ställa fram varje människa som fullkomlig i Kristus.
Col 1:29  För det målet arbetar och kämpar jag i hans kraft, som verkar mäktigt i mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.